Tidstyver hvem er det?

Heisann og god onsdag til deg! 🙂 Vi er kommet halvveis ut i uka og vi er allerede kommet til «lillelørdag» I dag tenkte jeg at jeg skulle sove ut og hadde alarmen på åtte, men øynene åpnet seg av seg selv rett over sju så da var det bare å stå opp og komme i gang med dagen. Men jeg tenkte vi måtte snakke litt om dette med tidstyver.

Tidstyver vil jeg si er folk som ikke respekter andres tid. Det er den eller de som kommer 10 -15 minutter for seint hver eneste gang. Hver avtale de har, så kommer de disse minuttene for seint, ja det er lov å komme dette for seint en gang i mellom, men da har du vel også sendt en melding tenker jeg!

Ja jeg tenker at disse personene finnes nok i enhver gjeng. Du har de som møter opp til tiden eller 10 minutter før også har du disse såkalte tidstyvene. De som aldri klarer å komme seg ut døra til tiden og som alltid tenker at det går fint, «vi skal jo bare» det er da ikke nødvendig å stresse med å komme tidsnok, de er jo der når jeg også kommer. Og ja som oftest er de jo der når du kommer for de tenker alltid at ja «han/hun kommer jo veldig snart» og vips så hadde man ventet en hel halvtime på denne personen…

Jeg verner om tiden min og ønsker at de jeg har lagt planer med også respekterer min tid, det å stå 30 minutter å vente på andre er utrolig kjedelig og en kunne som regel gjort mye annet som en kanskje har utsatt fordi du må gå, fordi du har den avtalen også ender det med at du står å venter de minuttene du faktisk kunne brukt på å henge opp tøyet i vaskemaskina eller vasket over et gulv/støvsugd, men du tenkte du ikke rakk dette fordi dere skulle jo møtes kvart på og ikke kvart over…

 

Hvilken person er du og hva tenker du om disse «tidstyvene»?

0 kommentarer

Siste innlegg