Trolldeig enkelt og greit!

Heisann og god torsdag til deg! Her om dagen hadde jeg en sykt god samling med barna i barnehagen og tenkte at dette må jeg utvide og gjøre noe mer ut av. Jeg har lyst til å ha konkreter til boka slik at jeg kan fortelle uten boka også. Da håper jeg at jeg kan fenge flere av de yngste barna på avdelingen. De eldste koser seg med bok, men jeg tror og håper konkretene vil fenge de yngste enda mere! 🙂

I fjor kjøpte jeg inn boka om “Gullhår og de tre bjørnene” da jeg tidligere hadde observert at dette var en bok og fortelling mange barn likte å følge med på. Og den fikk jo mersmak, og det var denne boka jeg hadde med i samling med toåringene. Så nå er jeg på jakt etter konkreter og tenkte at jeg skulle prøve å lage disse selv i første omgang og ikke alltid skulle bruke masse penger på det.

 

Jeg kom over trolldeig da jeg skrollet meg nedover på sosiale medier og tenkte at det var jo ikke mange ingrediensene som skulle til! Så da har jeg laget trolldeig og laget konkreter til boka “Gullhår og de tre bjørnene” Så jeg håper de faller i smak hos barna! 😀 Jeg er overhode ikke en kreativ sjel og har veldig lite erfaring med å lage med trolldeig og designe ting i leiere eller annet mykt materiale, men det ble tre figurer og ei jente pluss 3 stoler, 3 grøtboller og 3 senger! Så gleder jeg meg til å ta det i bruk med barna til uka! 😀

Oppskrift på trolldeig:
– 2 kopper hvetemel
– 1 kopp salt
– 1 kopp vann
– Konditorfarge eller maling om du ønsker annen farge på den.

Jeg må bare si det at dette er en fin aktivitet sammen med barna også! De syntes som regel det er gøy å kjevle og lage ting i myk masse. Jeg tilførte konditorfarge for å få flere forskjellige farger til den. Den kan selvfølgelig males på etterpå også om man ønsker det! 🙂

Ønsker deg en fin torsdag! 😀

0 kommentarer

Siste innlegg